Mittanbud pusser opp - her kan du lese ofte stilte spørsmål om den nye nettsiden

Mittanbud oppdaterer nettsiden og appene. Det betyr at du kan oppleve at siden til tider kan være litt ustabil. Her er de vanligste spørsmålene som dukker opp i forbindelse med oppdateringen (English version at the end of the page). Sist oppdatert: 21. februar klokken 11:05

Hva betyr oppdateringen for meg?

Vi oppgraderer Mittanbud for å få en enda bedre og mer solid tjeneste. Det betyr at det fremover vil komme nye funksjoner som gjør hverdagen enklere for både bedrifter og privatpersoner.

Som under enhver oppussing, digital eller fysisk, kan det likevel oppstå uforutsette ting på veien. Vi takker for tålmodigheten din!



Appen funker ikke! Hva gjør jeg?

Vi har laget en ny versjon av appen, og det kan hende du må oppdatere den for å få den til å fungere. Det kan du gjøre enten i App store eller Google Play. Den nye appen for bedrifter heter Mittanbud Proff.

Enkelte Android-brukere må vente litt lenger før appen fungerer for dem.



Sertifiseringene mine dukker ikke opp på profilsiden min.

Noen bedrifter opplever at sertifiseringene til bedriften ikke er synlige på profilsiden, Dette er en feil vi jobber hardt med å fikse, og regner med at vil være på plass i løpet av kort tid.




Bilder og ikoner vil ikke laste inn.

På grunn av oppdateringen vi har gjort, kan det hende at noen bilder og ikoner ikke laster inn som de skal. Dette er noe vi jobber med, og som skal være i orden om kort tid!





Jeg får ikke logget inn!

En av oppdateringene på den nye nettsiden er hvordan man logger inn på Mittanbud.

Den enkleste måten å fikse problemer med innlogging på er å skrive inn e-postadressen din, trykke på “logg inn med passord” og deretter “Glemt passord”. Da vil du få tilsendt en ny innloggingslenke på e-post.


Dersom du bruker samme e-post til ulike brukere, kan du etter lanseringen oppleve problemer med å logge inn. Dette er fordi det nå blir en endring, hvor du kun har én e-post og ett passord, men kan ha flere brukere på samme e-postadresse.


For å kunne logge inn med flere kontoer, anbefaler vi at du gjør følgende:

  • Gå inn på mittanbud.no og klikk på “logg inn”
  • Skriv inn e-postadressen din
  • Velg “send meg innloggingslenke” og få tilsendt en e-post som du kan logge deg inn med.


Hvordan oppdaterer jeg profilsiden min nå?

Du finner mulighet for å endre og oppdatere profilsiden din på samme sted som der du svarer på jobber når du er logget inn. Det er en knapp som heter “Profilside”.


Måten du endrer profilsiden på vil være litt annerledes enn tidligere. Du finner faner for hver del av profilsiden din på venstre side. Et eksempel er fanen “Firmainfo”: her kan du legge inn all viktig informasjon, og umiddelbart se hvordan profilen vil bli. Du kan også enkelt endre grafisk uttrykk og lage egne fotoalbum.



Det står “Mittanbud PROFF” øverst på bedriftssiden min. Hvorfor?

Som bedrift på Mittanbud bruker du nå Mittanbud PROFF når du er logget inn og skal svare kunder. Det er for å gjøre det enda tydeligere for bedrifter å se at de er logget inn, og klar til å svare på jobber. Det vil komme mer info om dette snart!



Hvordan melder jeg fra om feil og mangler på siden?

Si gjerne i fra til oss dersom du opplever at noe ikke fungerer. Du kan sende en e-post til info@mittanbud.no.


Dersom du mener feilen haster, kan du ringe oss på +47 22 00 09 30. Telefonen er bemannet mellom 08.00 og 20.00


Frequently asked questions – in English 🇬🇧

What does the update mean for me?

We are upgrading Mittanbud to provide an even better and more reliable service. This means that new features will be introduced in the future that will make everyday life easier for both businesses and individuals.


As with any renovation, digital or physical, unforeseen things can still occur along the way. We thank you for your patience.




The app isn't working! What do I do?

We have created a new version of the app, and you may need to update it to get it to work. You can do this either in the App Store or Google Play. The new app for businesses is called Mittanbud Proff.



old app logo and new app logo.

Some Android users may have to wait a little longer before the app works for them.



My certifications are not showing up on my profile page.

Some companies are experiencing an issue where their certifications are not visible on their profile page. We are working hard to fix this problem and expect it to be resolved soon.



Images and icons will not load normally.


Due to the update, it may be that some images and icons do not load as they should. This is something we are working on and should be fixed shortly!



The app is down! What do I do?

The app will not be available during the update. The planned launch of the updated app is Wednesday, February 22, and we will let you know when it can be used. The reason the apps take a little longer than the website is because the app stores, such as the App Store and Google Play, have their own rules and routines for updating apps.


From the launch at 2:00 PM on Monday, the old app will not work. Until the app is updated, you can use the web version of Mittanbud. Just go into your phone's browser, type in mittanbud.no, and you can use the service as usual.


Although the new app will be available for most Android users from Wednesday, some may have to wait a little longer due to differences in operating systems. However, we are working hard to resolve this as quickly as possible!



I have trouble logging in!

One of the updates on the new website is how to log in to Mittanbud.

The easiest way to fix login problems is to enter your email address, click "log in with password," and then "Forgot password." You will then be sent a new login link by email.


If you use the same email for different users, you may experience login issues after the launch. This is because there will now be a change where you only have one email and one password, but can have multiple users on the same email address.


  • To log in with multiple accounts, we recommend that you do the following:
  • Go to mittanbud.no and click "log in."
  • Enter your email address
  • Select "send me a login link" and receive an email that you can log in with.


How do I update my profile page now with the new update?

You can find the option to change and update your profile page in the same place where you respond to jobs when you are logged in. There is a button called "Profile Page."


The way you change your profile page will be a little different than before. You will find tabs for each part of your profile page on the left side. An example is the "Company Info" tab: here you can enter all important information and immediately see what the profile will look like. You can also easily change the graphic expression and create your own photo album.



"Mittanbud PROFF" is at the top of my business page. Why?

As a business on Mittanbud, you now use Mittanbud PROFF when you are logged in and responding to customers. This is to make it even clearer for businesses to see that they are logged in and ready to respond to jobs. More information will be available soon!


How do I report errors and omissions on the site?

Please let us know if you experience any problems. You can send an email to info@mittanbud.no.


If you believe the error is urgent, you can call us at +47 22 00 09 30. You can call us between 08.00 and 20.00.




Publisert 08. feb. 2023, 10:13

Oppdatert 09. jan. 2024, 11:01