Mittanbud pusser opp – her kan du lese ofte stilte spørsmål om den nye nettsiden

Mittanbud oppdaterer nettsiden og appene. Det betyr at du kan oppleve at siden er nede litt fra klokken 14 på mandag 20. februar. Her er de vanligste spørsmålene som dukker opp i forbindelse med oppdateringen.

Sist oppdatert: 20. feb 2023 12:21

Hva betyr oppdateringen for meg?

Vi oppgraderer Mittanbud for å få en enda bedre og mer solid tjeneste. Det betyr at vi fremover vil være lettere å legge til ny funksjonalitet som gjør hverdagen enklere for både bedrifter og privatpersoner. Det gjør det også raskere å rette ting som ikke fungerer som det skal.

Som under enhver oppussing, digital eller fysisk, kan det likevel oppstå uforutsette ting på veien. Skulle du oppleve at noe ikke fungerer som det skal, kan du melde fra om dette i chaten på denne siden eller ved å sende en e-post til info@mittanbud.no. Dersom noe haster kan du nå oss på telefon +47 22 00 09 30.

Hvordan bør jeg forberede meg på forhånd før oppdateringen?

I utgangspunktet trenger du ikke gjøre noe spesielt. Om du likevel vil være på den sikre siden, anbefaler vi at du skriver ned navn, adresse og telefonnummer som du vil trenge denne mandagen hvis nettsiden er nede.

Samtidig vil vi understreke at nedetiden ikke skal være mer enn et par timer, så om alt går etter planen, vil det ikke være nødvendig å foreta seg noen ting.

Appen er nede! Hva gjør jeg?

Appen vil ikke være tilgjengelig under oppdateringen. Planlagt lansering av den oppdaterte appen er onsdag 22.februar, og vi vil gi deg beskjed når den kan tas i bruk. Årsaken til at appene tar litt lengre tid enn nettsiden er fordi nedlastningssidene, som Apple App Store og Google Play Store, har egne regler og rutiner for oppdatering av apper.

Fra lansering kl 14:00 på mandag vil ikke den gamle appen fungere. I mellomtiden vil du kunne bruke nettversjonen av Mittanbud. Da går du bare inn i nettleseren på telefonen din, skriver inn mittanbud.no, og du vil kunne bruke tjenesten som normalt.

Noen Android-brukere kan måtte noe lenger med å ta i bruk den nye appen på grunn av litt ulike versjoner av operativsystemet. Men vi skal prøve å få fikset dette så raskt vi kan!

Jeg får ikke logget inn!

En av oppdateringene på den nye nettsiden er hvordan man logger inn på Mittanbud.

Den enkleste måten å fikse problemer med innlogging på er å skrive inn e-postadressen din, trykke på “logg inn med passord” og deretter “Glemt passord”. Da vil du få tilsendt en ny innloggingslenke på e-post.

Dersom du bruker samme e-post til ulike brukere, kan du etter lanseringen oppleve problemer med å logge inn. Dette er fordi det nå blir en endring, hvor du kun har én e-post og ett passord, men kan ha flere brukere på samme e-postadresse.

For å kunne logge inn med flere kontoer, anbefaler vi at du gjør følgende:

  • Gå inn på mittanbud.no og klikk på “logg inn”
  • Skriv inn e-postadressen din
  • Velg “send meg innloggingslenke” og få tilsendt en e-post som du kan logge deg inn med.

Hvordan oppdaterer jeg profilsiden min nå?

Du finner mulighet for å endre og oppdatere profilsiden din på samme sted som der du svarer på jobber når du er logget inn. Det er en knapp som heter “Profilside”.

Måten du endrer profilsiden på vil være litt annerledes enn tidligere. Du finner faner for hver del av profilsiden din på venstre side. Et eksempel er fanen “Firmainfo”: her kan du legge inn all viktig informasjon, og umiddelbart se hvordan profilen vil bli. Du kan også enkelt endre grafisk uttrykk og lage egne fotoalbum.

Det står “Mittanbud PROFF” øverst på bedriftssiden min. Hvorfor?

Som bedrift på Mittanbud bruker du nå Mittanbud PROFF når du er logget inn og skal svare kunder. Det er for å gjøre det enda tydeligere for bedrifter å se at de er logget inn, og klar til å svare på jobber. Det vil komme mer info om dette snart!

Hvordan melder jeg fra om feil og mangler på siden?

Si gjerne i fra til oss dersom du opplever at noe ikke fungerer.

Du kan sende en e-post til info@mittanbud.no eller sende en henvendelse gjennom chatboblen til høyre på denne siden.

Dersom du mener feilen haster, kan du ringe oss på +47 22 00 09 30