Jobb-id: 2044120, Registrert: 1.09.2018

Reklamasjonsrapport, reklamasjonstakst, feil/avvik ved kjøpt bolig

2315 Hamar

God dag - vi har kjøpt en bolig hvor det viser seg å være en del feil/avvik i forhold til hva vi kunne forvente oss iht boligsalgsrapport og den informasjon vi fikk av selger/megler/takstmann.

Feil som har dukket opp er:
* manglende tømmerkasse
* skadedyr
* underdimensjonert bæring/bærebjelker
* fuktinnsig i kjeller
* råte i ytterpanel
* råte i trapp ute
* krav om elektrisk utbedring som det ikke var opplyst om

Alle feil er meldt inn til selgers forsikringsselskap, via egen advokat.

Vi trenger en autorisert takstmann som kan skrive en fullverdig reklamasjonsrapport/takst som vi kan bruke i vårt arbeid mot selgers forsikringsselskap.

Vi har opparbeidet og hentet inn mye dokumentasjon som er tilgjengelig elektronisk.

Jobbtyper

  • Prosjektledelse og byggekontroll

    • - Skadetakst/Tilstandstakst

Vedlegg

Jobben ble utført av:

Ingeniørfirma Jarle E.R. Skadberg AS

Jarle Skadberg fremstår som en profesjonell og kunnskapsrik ingeniør/takstmann. Han skrev en avviksrapport som fremstår som logisk og godt fundamentert i gjeldende regelverk. Tidsmessig har jeg erfart at en skal være tålmodig i tilsvarende prosesser :)
Evaluering:
Frank, Hamar 12 måneder siden

Ønsker du å få gjort det samme?

Eller er det kanskje andre ting du ønsker å få gjort? Uansett bør du legge ut jobben på Mittanbud og få tilbud fra flere dyktige fagfolk.

Legg ut jobb