Slik fungerer Min Bedrift

Min Bedrift er arbeidsverktøyet ditt på Mittanbud. Her finner du alle jobbene som er tilgjengelige, meldinger du har fått fra kunder og tilgang til oppsett av Profilsiden din på Mittanbud.

Slik fungerer Min Bedrift
Startguide

Det er viktig at du forstår hvordan Mittanbud fungerer hvis du skal lykkes med tjenesten! Derfor anbefaler vi at du bruker noen minutter på å lese gjennom denne veiledningen som tar for seg de viktigste delene av Min Bedrift.


Toppmenyen og navigasjonen

Toppmenyen eller navigasjonslinjen i toppen (i bunnen på mobilappen) viser alt innhold og alle handlinger du kan gjøre på Min Bedrift.

Jobber

Jobber er inngangen til den fullstendige listen med tilgjengelige jobber. Her finner du alle jobbene du ikke har svart på ennå.


Meldinger

Under meldinger kan du se all dialogen du har med kunder. Når du svarer på en ny jobb, opprettes det også en ny melding og samtale automatisk under “Meldinger”.


Klipp

Under Klipp vises antall klipp du har igjen denne måneden. Du bruker klipp til å svare på jobber. Klippene nullstilles hver måned til bedriftens opprinnelige antall.


Bjellen

Bjellen viser varslinger og aktivitet på profilen din. Når en kunde besøker profilen din vil det komme en ny varsling. Det samme skjer hvis du får en ny melding eller evaluering.


Firmanavnet og tannhjulet

Disse leder deg til profilen din og innstillinger. Her kan du se kvitteringer, endre hvilke jobber som vises i jobblisten, redigere profilsiden og kontakte kundeservice.



Jobblisten

Det første du møter på Min Bedrift er oversikt over jobbene som er tilgjengelige for deg. Disse baseres på hvilke tjenester du har valgt, og hvilke områder du har valgt jobber innenfor.


Alle jobbene i jobblisten er aktive jobber hvor kundene ønsker svar.


Om en jobb er avsluttet eller om kunden har valgt en bedrift til å utføre jobben, vil jobben ikke lenger vises i listen.

Dette er jobblisten på Min Bedrift. Bruker du mobiltelefon ser du versjonen til høyre.

Venstremenyen eller toppmenyen

Venstremenyen på datamaskin eller topplinjen på mobil er viktig for deg som bedrift. Den er oppdelt i forskjellige grupperinger for forskjellige type jobber.

Det er enklere å finne riktige jobber for deg om du bruker filteret. På mobil trykker du på "Nye jobber" for å åpne menyen.

Nye jobber

Her ser du alle nye jobber som er tilgjengelige for deg. Om en jobb har tynnere overskrift og ser grå ut, betyr det at du har sett på jobben tidligere.


Ønsker flere svar

Dersom en jobb har vært ute noen dager uten at kunden er fornøyd med antallet svar eller kvaliteten på svarene, så får en jobb markeringen Ønsker flere svar. Dette er jobber hvor sjansen for å vinne jobben kan være stor om du gir et godt svar til kunden.


Gratisjobber

Dette er jobber som ingen eller få bedrifter har svart på, og som har ligget tilgjengelig minst én dag. Grunnen til at de kalles gratisjobber er ikke fordi du må utføre jobben gratis, men fordi det ikke koster deg et klipp å svare på jobben.


Besvarte jobber

Her finner du alle jobbene du har svart på. Med én gang du svarer på en jobb fra en av de andre listene, flyttes jobben automatisk hit. Slik får du en enkel oversikt over jobbene som er besvart. Her vil du også se med en "tag" om jobben er avsluttet eller vunnet av en annen bedrift, eller om kunden har valgt deg til å utføre jobben.


Slettede jobber

Hvis du holder musepekeren over en jobb på datamaskin eller sveiper en jobb til venstre på mobil, så vil du få opp en søppelbøtte. Trykker du på denne søppelbøtten vil jobben slettes fra den aktuelle listen og bli lagt her. Dette er nyttig hvis du liker å ha en ryddig oversikt over nye jobber. Dette blir det samme som å slette e-poster fra en innboks.


Mapper og favoritter

Avhengig av ditt abonnement og innstillingene dine, vil du enten finne valget Mapper eller Favoritter i venstremenyen. Dette er jobber du ønsker å følge ekstra godt med på. Kanskje du bruker det til å markere jobber du har tilbud ute på, eller jobber hvor du har blitt valgt av en kunde. For å legge en jobb i mappe eller som favoritt på datamaskin holder du musepekeren over jobben, og velger flagg/mappe. På mobil sveiper du jobben til venstre for å få opp valget. Du kan også gjøre dette direkte fra jobbvisningen.



Slik fungerer jobbvisningen

Når du trykker på en jobb får du opp jobbvisningen. Her finner du all informasjon om jobben. På toppen ser du jobbtittel og på hvilket postnummer jobben skal utføres. Du ser også hvor mange andre bedrifter som har svart på jobben. Er det flere enn fem bedrifter som har svart vil det stå 5+.


Kvaliteten på svarene er avgjørende

Husk at kundene er mer opptatt av kvaliteten på svarene, enn hvor mange som har svart på jobben. Det er derfor viktig at du setter deg godt inn i hva kundene ber om i beskrivelsen av jobben. Er det noe som er uavklart så kan du spørre om dette i svaret til kunden. Se også om kunden har lagt med bilder som beskriver jobben ytterligere. Husk at svaret du skriver avgjør førsteinntrykket kunden får av deg. Se derfor tips om hvordan du skriver gode svar.


Kontaktinformasjon og dialog med kunde

Kontaktinformasjon finner du som en egen fane på toppen av siden. Navn, adresse og telefonnummer til kunden blir først tilgjengelig etter du har svart på jobben. For å svare på jobben trykker du i svarfeltet nederst og skriver inn svaret ditt. Send svaret ved å trykke på den blå knappen. Etter at du har svart på jobben vil det opprettes en ny melding under meldinger.

Jobbvisningen gir deg all informasjon du trenger for å svare på jobben.

Slik fungerer meldinger

På bjellen på toppen av siden vil du se et rødt varsel hver gang du får nye meldinger. Du vil også få varsling på e-post. Når du trykker deg inn på Meldinger, får du opp en liste med alle jobbene du har svart på. Her vil uleste meldinger være markert i fet og nyeste meldinger vil alltid være øverst i listen. Trykker du på en melding vil du gå til samtalen.


Når du kommer til samtalen kan du svare kunden direkte fra meldingsfeltet nederst på skjermen. Er du usikker på hvilken jobb det gjelder eller ønsker å finne kontaktinformasjonen til kunden, kan du trykke jobbtittelen i toppen eller Vis jobben.


Du vil også få en tydelig markering om en jobb er avsluttet eller om kunden har valgt deg til å utføre jobben. På denne måten er det lettere å se hvilke jobber du ikke trenger å følge opp mer og hvilke jobber du må følge opp kunden på.


Leter du etter en spesifikk jobb eller kontaktinformasjonen til en kunde, så kan du bruke søkefeltet. Her kan du søke etter telefonnummer, navn på kunde, adresse eller ord i jobben.

Meldinger viser alle jobbene du har svart på og samtaler du har gående med kunder.

Er det noe mer du lurer på? Du kan kontakte oss på telefon eller sende oss en melding.


Kontakt
Telefon: 22 00 09 30
E-post: info@mittanbud.no

Åpningstider
Mandag - fredag: 08:00 - 21:00
Lørdag og søndag: 10:00 - 14:00

Publisert 25. jan. 2023, 13:41

Oppdatert 09. jan. 2024, 11:01