Eksosservice - Askim

Fra tid til annen trenger bilen service på eksosanlegget. Enten det bare må fikses eller om det må byttes bør et godkjent bilverksted stå for jobben. De finner du ved å legge ut jobben på Mittanbud!

  • Legg ut jobben helt kostnadsfritt
  • Motta uforpliktende tilbud fra bedrifter
  • Velg det tilbudet som passer deg best

Få tilbud fra kvalitetssikrede bedrifter

Eksosservice - Askim

Fra tid til annen trenger bilen service på eksosanlegget. Enten det bare må fikses eller om det må byttes bør et godkjent bilverksted stå for jobben. De finner du ved å legge ut jobben på Mittanbud!

  • Legg ut jobben helt kostnadsfritt
  • Motta uforpliktende tilbud fra bedrifter
  • Velg det tilbudet som passer deg best
Siste jobber tilknyttet service på eksosanlegg

Toyota - AVENSIS - Eksosservice

1811ASKIM

Bilen har hull i eksosanlegg, lyddemper. En del rust i tillegg på skjøter.

Toyota 2011 - TOYOTA AYGO - Eksosservice

1814ASKIM

Bytte bakre potte.

Saab 2002 - 9-5 SE - Eksosservice

1814ASKIM

Bytte av lydpotte midtre del

Audi 1995 - A6+2.6, 232000 km - Litt sveising av eksosanlegg - audi a6 -95 bensin stv aut

1832ASKIM

Arbeidsbeskrivelse Rett før eksosanlegget går inn i katalysatoren, så er eksosrøret I en V - der er det en tynn sprekk ca 5 - 6 cm. Og så er det en liten sprekk rett over inngangen til katalysatoren . Kan tenke meg å betale Kr 400,- for hver sveis - fint hvis du har mulighet til dette. Lettest å nå meg på sms eller epost. Mvh, Tony.

Ford 2001 - FOCUS, 250000 km - Skifte av motor etter stryk på EU-kontroll, byttemotor følger med

1814ASKIM

1) Motorskifte 2) Eksosreparasjon fleksirør nær motor 3) Vurderer service på aircondition Jeg har en motor som har gått ca 250.000 km i bilen, som ikke er helt god og gjør at bilen ikke er EU-godkjent. Skulle vært godkjent 30. juni. Dessuten er det lekkasje i "fleksirøret" som må fikses eller skiftes. Nytt fleksirør koster ikke mye (jeg kan kjøpe det og legge det ved) og eksosen må jo delvis av uansett når motor skal skiftes. Det er også ønskelig at AC-anlegget skal fikses, men ikke veldig nødvendig da jeg klarer meg uten i alle fall til neste sommer. Jeg har kjøpt en annen motor fra en engelsk-registrert bil (som nå er hugget) og den har i følge selger gått bare ca 50.000 miles (rundt 80.000 km). Det er en "naken" motor, dvs at alt som sitter på utenpå blokka skal føres over fra gamlemotoren. For å gjøre jobben billigere så kan godt en lærling gjøre jobben og bilen kan godt stå på verkstedet en stund (trenger den ikke hver dag) bare jobben blir fagmessig utført og ikke "svart jobb". Jeg må ha kvittering og det må være garanti på selve jobben. Jeg vurderer å selge bilen når jeg har fått satt den i stand, derfor er det viktig at jeg får med detaljert kvittering med alt som blir gjort da dette drar opp salgsverdien. Jeg bor i Askim i Indre Østfold, ikke langt fra Oslo og Østfold / Akershusbyene. Jeg vurderer å ta av skiltene til bilen er ferdig og godkjent, for slik å spare forsikring. Men jeg kan sette på prøveskilter og kjøre til hvilket som helst sted i området for å få bilen fiksa. Samtidig som man skifter motor så bør man skifte vannpumpe etc. Dessuten er dynamoen gåen også, men jeg har med en annen dynamo. Dynamoen må jo ut uansett når man skifter motoren. Motorjobben og eksosjobben går under samme jobb. Aircondition-jobben kan godt vente litt. Men jeg ønsker likevel MAKSPRIS evt. GARANTERT PRIS på hver av jobbene og totalt for begge jobbene. Jeg trenger IKKE bruke merkeverksted, jeg kan godt bruke et lite verksted på bygda bare jeg får garanti på jobben og får med detaljert kvittering som viser pris og eksakt hva som er gjort og tidsforbruk etc. Da blir det lettere å evt. selge bilen senere når den er satt i pen stand igjen (er en del kosmetisk jobb og litt div. småtteri også, som jeg sjøl skal ta meg av). Kontakt meg for mer info om jobben Reparasjonen må garantere at bilen blir godkjent på EU-kontrollen etter reparasjonen ferdig. Det eneste jeg ikke selv kan fikse for å få bilen godkjent er relatert til motoren. Resten er småtteri jeg sjøl kan ordne.

Ford 2001 - FOCUS, 240000 km - Skifte av motor og dynamo og fremre del av eksosanlegg

1814ASKIM

Jeg har liggende en "ny" motor som skal inn i bilen. Den er "naken" og alt som står på motoren som er i bilen må derfor følge med bilen videre selv om selve motoren byttes. Det skal også skiftes registerreim og olje og oljefilter o.a. som er nødvendig / greit å skifte når man skifter motor Det skal også skiftes dynamo og muligens fremre del av eksosanlegg. Det står i EU-kontrollrapporten at det er lekkasje i flexirøret og at avgass derfor ikke kan måles. Jeg har allerede sendt forespørsel til div. huggere om dynamo og fremre delen av eksosanlegget Når motoren er skifta så må diagnoseutstyr kobles til og bilens elektronikk må resettes Motoren har allerede 3 mndrs bruktgaranti fra da den ble kjøpt for et par uker siden, og resten av jobben må også dekkes av minimum tilsvarende garanti (helst skriftlig) da jeg vurderer å selge bilen når jeg er ferdig med å sette den i stand (karosseri skal jeg ta meg av selv) Jeg har allerede et tilsagn på rundt 5000,- for motorarbeidet hos et seriøst og anerkjent lokalt bilverksted for alle bilmerker pluss evt materiell, og tilsagn om ca 3000,- for motorjobben fra et annet verksted i området.

Siste evalueringer
Mazda 2002 - Mazda 6, 320000 km - bytte bakre dobbeltpotte og mellomrør

Gjorde jobben bra.til avtalt tid og pris

Sep. 2012
J

Jan Thorvald Kesanen om KAROSSERIMESTEREN AS

Askim