Hjelpesenter - Bedrift

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål om alt fra hvordan tjenesten fungerer til hvordan du får best unytte av Mittanbud

Generelt om Mittanbud

Her finner du generell informasjon om Mittanbud

Mittanbud er en tjeneste der du som bedrift kan registrere deg og få tilgang til tusenvis av jobber som er relevante for din bransje. Vi skreddersyr et abonnement for deg, etter dine behov. Her får du månedlig klipp du kan bruke for å svare på jobber du er interessante og kunne tenke deg å utføre. Antall klipp avhenger av ditt abonnement.

Tjenesten ble startet i 2009 for formidling av håndverksoppdrag, og utvides stadig med nye tjenesteområder.

Mittanbud er eid av Schibsted.

Når du melder din interesse på "registrer din bedrift"-siden, ringer vi deg opp for å finne ut hvorvidt tjenesten passer din bedrift og gir et tilbud på et godt abonnement for at du skal kunne svare på jobbene. Når du har fått en bruker ringer vi deg opp igjen for å guide deg gjennom tjenesten.

Bedrifter som ønsker å svare på jobbene forbrukerne legger ut, må kjøpe abonnement hos Mittanbud. Prisen vil variere, for eksempel avhengig av geografisk område som skal dekkes, hvilken bransje du er i og antall jobber bedriften ønsker å svare på per måned. Vi skreddersyr pakker for å levere en mest mulig lønnsom tjeneste for dere.

Fyll ut registreringsskjemaet så tar vi kontakt med deg.

Du kan lese mer om pris her.

På Mittanbud finner du de fleste typer oppdrag, og de varierer i størrelse. Med andre ord finnes det noe for alle, uansett om du er en liten bedrift i oppstartsfasen, eller om du er en veletablert bedrift som ønsker å følge med i tiden og være tilgjengelig på nett.

Hvis du trykker her finner du en utvidet oversikt over alle de ulike kategoriene det er mulig å velge mellom når forbrukere skal legge ut en jobb.

Hvordan bruke Mittanbud

Dersom du har spørsmål om hvordan du bruker Mittanbud, finner du forhåpentligvis svar på dette her. Husk at du alltid kan kontakte kundesenteret vårt hvis det er noe du ikke finner svar på.

Min Bedrift er ditt arbeidsverktøy på Mittanbud. Alle jobber som er tilgjengelige og alle meldinger du har fått fra kunder finner du her. Tilgang til å redigere profilsiden din gjør du herfra.

Du kan få en grundig innføring på denne siden.

Jobber ligger under jobbvisningsfanen på Min Bedrift. Les jobbeskrivelsen nøye før du skriver et svar. Svaret ditt skriver du i feltet under beskrivelsen. Det er viktig å svare godt på jobbene, og her kan du lese våre tips til hvordan du kan gjøre dette.

Hver måned får du klipp du kan bruke for å svare på jobber. Det varierer fra bedrift til bedrift hvor mange klipp det er snakk om. Når du har brukt opp klippene dine, må du vente til neste måned for å få nye. Du kan likevel utvide abonnementet ditt for flere klipp, dersom du ofte opplever å gå tom. Dette kan du gjøre via Min Bedrift, eller du kan ta kontakt med kundesenteret, så hjelper de deg videre.

Et svar er enkelt og greit ditt svar på jobben kunden har lagt ut. Det første svaret er viktig for førsteinntrykket du gir, og kan være avgjørende på om du vinner jobben til slutt. Derfor vil vi sterkt anbefale å gjøre en grundig jobb når du skal svare kunden - så øker du sannsynligheten for å vinne jobben!

Et standardsvar er en mal du selv kan lage i meldingsfunksjonen på Min Bedrift. Der kan du skrive og lagre svar på jobber som ofte dukker opp, slik at du slipper å forfatte et nytt svar hver gang. Husk å likevel tilpasse svaret til hver kunde, slik at du viser at du har lest hva jobben faktisk går ut på.

Les mer om standardsvar her.

Gode evalueringer kommer av fornøyde kunder! Hvis du har en god vane for å rydde opp og kommunisere godt med kunden, er mye av jobben gjort. I tillegg er det magiske "lille ekstra" ofte viktig for at kunden skal gi deg toppscore.

Vi anbefaler uansett at du oppfordrer kundene dine til å legge igjen evalueringer når du er ferdig med en jobb.

Dessverre finnes det ikke et fasitsvar på dette spørsmålet. Noen forbrukere velger for eksempel bedrift kun basert på pris, mens andre foretrekker å gå gjennom evalueringer først.

Vi har laget en liste med tips og råd som kan være nyttige å lese, og som kan hjelpe deg med å bruke Mittanbud på en effektiv måte.

Mittanbud har et eget hjelpeteam som er drillet i hva bedrifter må gjøre for å lykkes i tjenesten. Teamet tar kontakt med deg fra dag én, og hjelper deg med å komme i gang.

Hvis du trenger mer hjelp må du ikke nøle med å ta kontakt med kundeservice. De hjelper deg med de spørsmålene du måtte ha.

Mittanbud har ikke rollover. Klipp du ikke bruker opp i løpet av måneden, overføres ikke til den neste. Derfor er det veldig viktig å bruke opp alle klippene før måneden er over, slik at du ikke mister dem.

Vi kan hjelpe deg i gang med en prøveperiode, dersom du ønsker det. Fyll ut registreringsskjema idag, så tar vi kontakt med deg for å skreddersy en avtale for din bedrift.

Spørsmål om Profilside

Her kan du lese mer om hva en profilside er, og hvordan du setter opp din egen.

Vi anbefaler at du skaffer deg en profilside: det er ditt utstillingsvindu ovenfor potensielle kunder på Mittanbud. Profilsiden er viktig fordi alle kunder som legger ut en jobb på Mittanbud sjekker bedriftens Profilside før de velger bedrift til å utføre jobben. ​Her kan du fylle ut informasjon om bedriften, laste opp bilder, logo, informasjon om dine ansatte med mer. For mange erstatter profilside behovet for en egen hjemmeside. Du kan lese mer om profilside på denne siden.

Hvis du ønsker å sette opp din egen profilside, kan du kontakte kundeservice idag!
For å redigere profilsiden din må du gå inn på “Profilside”-fanen når du er logget inn på Min Bedrift. Den ligger ved siden av “Jobber” og “Meldinger” øverst på siden. Der får du muligheten til å redigere de ulike elementene av profilsiden din, ved å trykke på “Trykk for å redigere”. Vi har laget noen korte filmer som viser deg hvordan du gjør dette. Disse finner du hvis du klikker her.

For å bli en top rated, eller topprangert, bedrift er det noen krav du må oppfylle.

  • Snittscore på evalueringene dine må være høyere enn 4,8 (av 5)
  • Du må ha fått minst ti evalueringer på Mittanbud
  • Vært minst 12 måneder på Mittanbud

Tilleggstjenester

Mittanbud tilbyr også noen tilleggstjenester. Her kan du lese mer om dette.

Ja! Mittanbud har utviklet en digital arbeidskontrakt som du og kunden din kan opprette og signere. Den har naturligvis samme juridiske gyldighet som tradisjonelle papirkontrakter. Så fort din bedrift er valgt og . Les mer om hvordan du bruker arbiedskontrakten her.
I samarbeid med Tryg Forsikring har Mittanbud lansert oppussingsforsikring. Her kan du lese mer om dette. Dette er for å gi forbruker en ekstra økonomisk trygghet dersom uhellet skulle være ute. Forbrukere kan velge å benytte seg av forsikringen når de velger en håndverker gjennom Mittanbud.

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Ta gjerne kontakt med Kundeservice, dersom du ikke fikk svar på spørsmålet ditt på denne siden.

E-post: info@mittanbud.no
Telefon: +47 22 00 09 30

Åpningstider:
Hverdager: 08:00 - 21:00
Helg: 10:00 - 14:00

Helligdager: 10:00 - 14:00
17. mai: Stengt

Fortsett å lese om

Hjelpesenter - Bedrift