Om bedriftene - Skrevet av Claudia Caroline Bajek

Full gass på service og kvalitet

Lukten av motorolje og kaffe er noe av det første som møter oss når vi besøker JA Bil i Ski. Her utfører Joel Rønnes, med sine åtte ansatte, arbeid som lakkering, mekanisk arbeid og foliering av biler.

Kunder fra hele landet

Joel Rønnes har drevet JA i bil i fem år, og startet opp da han var 22 år gammel. I dag har verkstedet de fleste kundene sine fra Follo og Osloområdet, men noen tar turen langveis fra til bilverkstedet i Ski.

– Vi har en kunde fra Hamar innom nå. Han hadde hørt at vi var flinke, og det var derfor han valgte oss.

Rønnes tror mye av grunnen til at kundene er så trofaste og fornøyde, er fordi bilverkstedet er opptatt av god oppfølgning for kundene.

– Vi jobber selvfølgelig for at alle kunder skal være fornøyde. Vi er hele tiden åpne og ærlige, og forklarer kunder hva vi gjør underveis. Til slutt går vi alltid gjennom bilen og viser hva vi har gjort, og hvorfor vi har gjort det.

Med sine 100 evalueringer på Mittanbud, og 4,9 stjerner i snitt, tyder alt på at kundene er strålende fornøyde med verkstedet.

Les også: Østlandet Keramiske - en femstjernes suksess!

– Vi jobber selvfølgelig for at alle kunder skal være fornøyde. Vi er hele tiden åpne og ærlige, og forklarer kunder hva vi gjør underveis.
Joel Rønnes,
JA Bil AS
Joel Rønnes forteller at JA Bil strekker seg langt for å få kundene fornøyde.

Interessante arbeidsoppgaver

Han forteller at det ikke spiller noen rolle for verkstedet hva slags bil det er som kommer innom, men at de noen ganger får litt mer sjeldne prosjekter på ekstra tøffe biler.

– For eksempel har vi hatt en Porsche 914 som skal hellakkeres. Det er en veldig spesiell bil fra 50-tallet, så det er litt kult.

Det er viktig for JA Bil å ha verdier om kvalitet og korrekt pris til avtalt tid som prioritering i bedriften.

– Det er stikkord vi alltid tar med oss på personalmøtene våre. Vi er opptatte av at kundene skal være våre beste ambassadører. De skal være såpass fornøyde at de vil anbefale oss til andre. Det er litt av vårt mål.

Rønnes tror det er litt av grunnen til at de er der de er i dag. Han strekker seg langt for å få kunden fornøyd.

Les også: – Vi prater med folk, og ikke over dem

Mittanbud er en hjelpende hånd

Det var ved en ren tilfeldighet at JA Bil ble en del av Mittanbud.

– Det var en av gutta her på verkstedet som ringte meg, fordi han kjente en som trengte hjelp med bilen sin. Han jobbet i Mittanbud, og han ble så fornøyd at han gjerne ville få oss med.

Dermed tok en selger fra Mittanbud kontakt med Rønnes, og JA Bil har vært en del av tjenesten i to år. Hvor ofte de bruker Mittanbud avhenger av etterspørselen og markedet.

– Vi er mer aktive når vi ser at det begynner å skrante. Hvis vi får en uke det er lite å gjøre er det veldig enkelt å sanke inn mer jobb.

Legg ut jobb på Mittanbud

Legg ut jobben

Legg ut jobb på Mittanbud