Full gass på service og kvalitet

Lukten av motorolje og kaffe er noe av det første som møter oss når vi besøker JA Bil i Ski. Her utfører Joel Rønnes og gjengen på verkstedet arbeid som lakkering, mekanisk arbeid og foliering av biler.

Full gass på service og kvalitet
Referanser

Trofaste og fornøyde kunder fra hele landet

Joel Rønnes startet JA Bil AS da han var 22 år gammel. De fleste kundene kommer fra Follo og Osloområdet, men noen tar turen langveis fra til bilverkstedet i Ski.


– Vi har en kunde fra Hamar innom nå. Han hadde hørt at vi var flinke, og det var derfor han valgte oss.

Rønnes tror mye av grunnen til at kundene er så trofaste og fornøyde, er fordi JA Bil er opptatt av god oppfølgning for de som er innom verkstedet.

– Vi jobber selvfølgelig for at alle kunder skal være fornøyde. Vi er hele tiden åpne og ærlige, og forklarer hva vi gjør underveis. Til slutt går vi alltid gjennom bilen og viser hva vi har gjort, og hvorfor vi har gjort det, forklarer Rønnes.

Med over 100 evalueringer på Mittanbud og et gjennomsnitt på 4,9 stjerner, tyder alt på at kundene er strålende fornøyde med JA Bil.


En variert og spennende arbeidshverdag

Rønnes forteller at det ikke spiller noen rolle for verkstedet hva slags bil det er som kommer innom, men at de noen ganger får litt mer sjeldne prosjekter på ekstra tøffe biler.

– For eksempel har vi hatt en Porsche 914 som skal hellakkeres. Det er en veldig spesiell bil fra 50-tallet, så det er litt kult.

Det er viktig for JA Bil å ha verdier om kvalitet og korrekt pris til avtalt tid som prioritering i bedriften.

– Det er stikkord vi alltid tar med oss på personalmøtene våre, forteller han.

Vi er opptatt av at kundene skal være våre beste ambassadører. De skal være såpass fornøyde at de vil anbefale oss til andre.

Rønnes tror det er litt av grunnen til at de er der de er i dag. Han strekker seg langt for å få kunden fornøyd.

Joel Rønnes driver bilverkstedet JA BIL i Ski.

Bruker Mittanbud når de trenger flere oppdrag

Det var ved en ren tilfeldighet at JA Bil ble en del av Mittanbud.

– Det var en av gutta her på verkstedet som ringte meg, fordi han kjente en som trengte hjelp med bilen sin. Kunden jobbet i Mittanbud, og han ble så fornøyd at han gjerne ville få oss med på tjenesten, forteller Rønnes.

Dermed tok en selger fra Mittanbud kontakt, og JA Bil har vært en del av tjenesten i to år. Hvor ofte de bruker Mittanbud avhenger av etterspørselen og markedet.

– Vi er mer aktive når vi ser at det begynner å skrante. Hvis vi får en uke med lite å gjøre er det veldig enkelt å få inn flere jobber gjennom Mittanbud, forteller Rønnes avslutningsvis.




Publisert 24. jan. 2023, 13:14

Oppdatert 09. jan. 2024, 11:01