Mester i VVS og kundetilfredshet

Med stå-på-vilje og kvalitetsfokus har enkeltmannsforetaket vokst til å bli et stort og anerkjent rørleggerfirma. Nå er Rørmont AS også en av Mittanbuds best rangerte bedrifter.

Mester i VVS og kundetilfredshet
Referanser

Vokste fra én til seksten ansatte

Veien opp til 4,6 stjerners-rangeringen har ikke vært kort. I 2002 merket Adnan Ramic at han ville starte for seg selv, og begynte forsiktig i 2003 Rørmont AS som et enkeltmannsforetak. Ved hjelp av blant annet Mittanbud vokste bedriften kjapt, og mens han videreutdannet seg til mester ansatte han en etter en etter en.


– Det tok ikke lang tid før vi oppnådde gode resultater, og i dag med våre 14 ansatte har vi beveget oss fra å kun drive med rørlegging til å utføre alle slags jobber innen VVS – fra tekniske installasjoner til sprinkler, forteller Adnan.

Det var faktisk en som var så fornøyd med en av guttene mine at han fikk en ordentlig fin bursdagsgave av kunden.

Wow-faktor som fokus

– Vårt mål er å levere kvalitet til riktig pris, og når vi reiser fra kunden vil vi at de skal være så fornøyde at de sier wow, forteller Adnan entusiastisk.


Som bosnier, og med mange flerkulturelle ansatte, har de ansatte i Rørmont AS møtt på fordommer opp gjennom årene. Men ved å bygge vennskapelige relasjoner til kundene samtidig som de er ryddige, presise og pålitelige, har de snudd inntrykket.


– Det var faktisk en som var så fornøyd med en av guttene mine at han fikk en ordentlig fin bursdagsgave av kunden, forteller Adnan stolt.




Gode gjerninger fører til gode resultater

Adnans tips til andre bedrifter er å ansette pålitelige og lærevillige ansatte som kan kommunisere godt med kundene.


– God kommunikasjon er alfa omega uansett hva du driver med. Kunden må forstå hva vi skal gjøre og vi må tilrettelegge for et samspill slik at de får det akkurat slik de vil, eller til og med enda bedre, forteller han.


– Og du må gjøre opp for det du ikke kan, med vilje til å lære mer og vokse, forteller Adnan.


Derfor er det ikke viktig om de ansatte ikke kan alt. Uavhengig av hva de trenger å lære mer om må de være opptatt av kundens behov slik at de føler seg ivaretatt og trygg. Og det belønnes de med.


– Jeg lager rammer for de ansatte, og så skaper og bygger de rundt rammene i samspill med kunden. Det er viktig, for det lar dem få eierskap til arbeidet de gjør og muligheten til å være stolte over å skape noe godt for kundene våre, forteller Adnan.



Publisert 07. mars 2023, 20:35

Oppdatert 09. jan. 2024, 11:01