Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål om alt fra hvordan tjenesten fungerer til hvordan du får best utnytte av Mittanbud.

Ofte stilte spørsmål
Startguide

Hva er Mittanbud?

Mittanbud er en tjeneste der du som bedrift kan registrere deg og få tilgang til tusenvis av jobber som er relevante for din bransje. Vi skreddersyr et abonnement for deg, etter dine behov. Her får du månedlig klipp du kan bruke for å svare på jobber du er interessante og kunne tenke deg å utføre. Antall klipp avhenger av ditt abonnement.



Tjenesten ble startet i 2009 for formidling av håndverksoppdrag, og utvides stadig med nye tjenesteområder.


Mittanbud er eid av Schibsted.


Hvordan kan jeg som bedrift motta jobber på Mittanbud?


Når du melder din interesse på "registrer din bedrift"-siden, ringer vi deg opp for å finne ut hvorvidt tjenesten passer din bedrift og gir et tilbud på et godt abonnement for at du skal kunne svare på jobbene. Når du har fått en bruker ringer vi deg opp igjen for å guide deg gjennom tjenesten.


Hvor mye koster Mittanbud?


Bedrifter som ønsker å svare på jobbene forbrukerne legger ut, må kjøpe abonnement hos Mittanbud. Prisen vil variere, for eksempel avhengig av geografisk område som skal dekkes, hvilken bransje du er i og antall jobber bedriften ønsker å svare på per måned. Vi skreddersyr pakker for å levere en mest mulig lønnsom tjeneste for dere.



Fyll ut registreringsskjema, så tar vi kontakt med deg

Hvilke typer jobber finnes på Mittanbud?

På Mittanbud finner du de fleste typer oppdrag, og de varierer i størrelse. Med andre ord finnes det noe for alle, uansett om du er en liten bedrift i oppstartsfasen, eller om du er en veletablert bedrift som ønsker å følge med i tiden og være tilgjengelig på nett.



Her finner du en oversikt over alle kategoriene det er mulig å velge mellom når forbrukere skal legge ut en jobb

Hvordan bruke Mittanbud


Dersom du har spørsmål om hvordan du bruker Mittanbud, finner du forhåpentligvis svar på dette her. Husk at du alltid kan kontakte kundesenteret vårt hvis det er noe du ikke finner svar på.



Hva er et klipp, og hva er et svar?


Hver måned får du klipp du kan bruke for å svare på jobber. Det varierer fra bedrift til bedrift hvor mange klipp det er snakk om. Når du har brukt opp klippene dine, må du vente til neste måned for å få nye. Du kan likevel utvide abonnementet ditt for flere klipp, dersom du ofte opplever å gå tom. Dette kan du gjøre via Min Bedrift, eller du kan ta kontakt med kundesenteret, så hjelper de deg videre.

Et svar er enkelt og greit ditt svar på jobben kunden har lagt ut. Det første svaret er viktig for førsteinntrykket du gir, og kan være avgjørende på om du vinner jobben til slutt. Derfor vil vi sterkt anbefale å gjøre en grundig jobb når du skal svare kunden - så øker du sannsynligheten for å vinne jobben!



Hva er standardsvar, og hvor finner jeg dem?


Et standardsvar er en mal du selv kan lage i meldingsfunksjonen på Min Bedrift. Der kan du skrive og lagre svar på jobber som ofte dukker opp, slik at du slipper å forfatte et nytt svar hver gang. Husk å likevel tilpasse svaret til hver kunde, slik at du viser at du har lest hva jobben faktisk går ut på.



Hvordan sikrer jeg meg gode evalueringer?


Gode evalueringer kommer av fornøyde kunder! Hvis du har en god vane for å rydde opp og kommunisere godt med kunden, er mye av jobben gjort. I tillegg er det magiske "lille ekstra" ofte viktig for at kunden skal gi deg toppscore.



Hvordan kan jeg vinne flere jobber?


Dessverre finnes det ikke et fasitsvar på dette spørsmålet. Noen forbrukere velger for eksempel bedrift kun basert på pris, mens andre foretrekker å gå gjennom evalueringer først.



Kan jeg få hjelp til å vinne jobber?


Mittanbud har et eget hjelpeteam som er drillet i hva bedrifter må gjøre for å lykkes i tjenesten. Teamet tar kontakt med deg fra dag én, og hjelper deg med å komme i gang.


Hvis du trenger mer hjelp må du ikke nøle med å ta kontakt med kundeservice. De hjelper deg med de spørsmålene du måtte ha.



Blir ubrukte klipp overført til neste måned?


Mittanbud har ikke rollover. Klipp du ikke bruker opp i løpet av måneden, overføres ikke til den neste. Derfor er det veldig viktig å bruke opp alle klippene før måneden er over, slik at du ikke mister dem.




Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Ta gjerne kontakt med Kundeservice, dersom du ikke fikk svar på spørsmålet ditt på denne siden.


E-post: info@mittanbud.no
Telefon: +47 22 00 09 30


Åpningstider:
Hverdager: 09:00 - 21:00

Publisert 21. jan. 2023, 10:16

Oppdatert 05. mars 2024, 08:49