Ingen vinner flere baderomsjobber i Agder enn Rørlegger Paulsen AS

Rørlegger Paulsen AS er en favoritt i Kristiansand. Hvert år totalrenoverer Kristiansand-bedriften over 40 bad. Evalueringene på Mittanbud viser at kundene er storfornøyde med arbeidet som har blitt gjort.

Ingen vinner flere baderomsjobber i Agder enn Rørlegger Paulsen AS

«Byens rørlegger i mer enn 40 år» står det på nettsidene til Rørlegger Paulsen AS. En passende beskrivelse for en bedrift som har levert rørleggertjenester til kristiansandere helt siden 1962.


58 år etter Rørlegger Paulsen AS ble etablert av Leif Paulsen, er det mye som er nytt, men det gode ryktet blant lokalbefolkningen er der fortsatt.

I dag er Rørlegger Paulsen AS en av de mest populære rørleggerbedriftene i byen.



– Kunden skal alltid vite hva de betaler for, og alt vi leverer skal selvfølgelig være gjennomført og av høy kvalitet, forteller Sven Byklum.



Daglig leder i Rørlegger Paulsen Sven Byklum. Foto.

Tydelig kommunikasjon med kundene er ekstremt viktig for oss, forteller daglig leder hos Rørlegger Paulsen, Sven Byklum.

Ikke alltid billigst, men likevel elsket av kundene

På nettjenesten Mittanbud hagler det med gode evalueringer fra fornøyde kunder, og tall fra tjenesten viser at ingen andre bedrifter i Agder vinner flere baderomsjobber enn Rørlegger Paulsen AS.


Daglig leder, Sven-Vidar Byklum er stolt av de gode referansene, men tror ikke det er tilfeldig.

– Tydelig kommunikasjon med kundene er ekstremt viktig for oss. Vi er ikke de billigste, men vi er flinke på å ha god dialog med kundene før, under og etter prosjektet er fullført. I tillegg er vi effektive i arbeidet vi utfører, noe som gjør oss konkurransedyktige.


– Kunden skal alltid vite hva de betaler for, og alt vi leverer skal selvfølgelig være gjennomført og av høy kvalitet. Leverandøren vi bruker sikrer kundene rørsystemer og materialer i øverste klasse, men valget ligger hos kunden selv om de som oftest hører på anbefalingene vi har, forteller Sven Byklum.





Kundene skal trives i hjemmet selv om det pusses opp

For Rørlegger Paulsen er kvalitet såpass viktig at de noen ganger påspanderer kunden materialer av høyere kvalitet enn avtalt for å få et bedre sluttresultat.

– Vi bruker gjerne noe av overskuddet på en jobb for å sikre høy kvalitet på sluttresultatet. Det koster oss lite, men betyr mye for kunden.


Tall fra Oppussingsrapporten 2020 viser at rot i hjemmet er det nordmenn irriterer seg mest over under oppussing. Dette er ikke et problem for Rørlegger Paulsen AS. I følge Byklum handler det om yrkesstolthet. Kundene som velger Rørlegger Paulsen skal være fornøyde med jobben vi gjør.

– Det handler om å satse hundre prosent hver gang vi gjør en jobb. Vi er ganske selvorienterte og liker å møte kunden med et smil. I tillegg holder vi orden rundt oss når vi arbeider slik at kunden trives i hjemmet selv om det pusses opp, forteller Byklum.


Vi bruker gjerne noe av overskuddet på en jobb for å sikre høy kvalitet på sluttresultatet. Det koster oss lite, men betyr mye for kunden.

SVEN BYKLUM ,
RØRLEGGER PAULSEN AS



Viktig med et godt digitalt omdømme

Starten på 2020 har vært god for Rørlegger Paulsen AS. Vanligvis er de første månedene av året rolig, men i år har det kommet inn flere større jobber enn normalt på denne årstiden.


Byklum tror tilstedeværelsen på Mittanbud har bidratt positivt. Hans gode digitale omdømme gjør at han stadig vinner flere jobber.

– Først og fremst får vi tilgang på jobber vi ikke fikk tilgang på tidligere. Og når vi da først får muligheten, så er det mange som velger oss fordi vi har gode evalueringer og et godt rykte.



Kundene vil ha bedrifter med høy kompetanse

Daglig leder i Mittanbud, Håvard Bungum er glad for å høre at en tradisjonsrik rørleggerbedrift som Rørlegger Paulsen AS også kan lykkes på nett. Han forteller at det er akkurat slike bedrifter brukerne av Mittanbud er ute etter.


– Vi ser helt tydelig at bedrifter som Rørlegger Paulsen AS, som klarer å kombinere faglig kompetanse med god kundebehandling, er de som over tid lykkes best på Mittanbud.



Publisert 24. jan. 2023, 09:25

Oppdatert 09. jan. 2024, 11:01