Vinn jobber på Mittanbud - slik gjør du det!

Mittanbud formidler årlig over 300 000 jobber fra privatpersoner til bedrifter. Som ny kunde kan du om kort begynne å svare på disse jobbene, men før du går i gang, ønsker vi at du bruker to minutter på å lese tipsene våre under. Det vil øke sjansen for at du vinner jobber og lykkes med Mittanbud.

Startguide

1. Last ned Bedriftsappen til din mobil

Konkurransefortrinnet ditt ligger i å bli varslet så fort det kommer inn en ny jobb på Mittanbud. Vi ser at de som kommer først i kontakt har større sjanse for å kunne komme på befaring.


Last ned til iPhone
Last ned til Android

Husk varslinger fra appen:

Pass på at app-varslinger er skrudd på under 'Varslinger' i 'Instillinger' på Mittanbud.no..



2. Lag kvalitetsvar du alltid kan bruke

Bedrifter som bruker tid på å utvikle gode standardsvar vinner i snitt flere oppdrag enn de som kun svarer “vi kan ta jobben” eller, andre korte svar.


Ved å vise interesse for jobben viser du at du har forstått hva kunden etterspør.


Husk at selv om det er et standardsvar, bør svaret være unikt for hver jobb. Les derfor svaret nøye, og still spørsmål til jobben.


Se eksempel på et godt svar:


Hei,

Jeg viser til jobben din på Mittanbud om å bygge ny platting. Vi i BEDRIFT EKSEMPEL er interessert i å hjelpe deg med dette!

Kunden merker at du har lest deg opp på jobben da du (i dette tilfellet) henviser til jobben om å bygge ny platting.


Vi har over 12 års erfaring fra bransjen og bred kompetanse med lignende jobber. Plattinger er noe vi ofte bygger, og jeg tror vi kan gjøre en god jobb hos deg.

Kunden får informasjon om din erfaring og kompetanse, kunden ser også at Plattinger er noe du ofte bygger, derfor burde ikke denne jobben være noe problem.


Selv om vi er nye på Mittanbud så har vi flere gode referanser å stille med.

Kunden ser at selv om dere er nye på tjenesten, så har dere referanser fra tidligere prosjekter som dere kan vise til. Dette er beroligende og skaper en god trygghetsfølelse for kunden.


Vi kan gjerne komme på en uforpliktende befaring - når passer det best for deg?

Kunden skjønner at de ikke skriver under på en kontrakt bare fordi du skal se på jobben, altså at det er en uforpliktende befaring. Du stiller også et åpent spørsmål om når det passer, basert på kundens premisser.


Med vennlig hilsen,


Jon Torsteinsen

99 99 99 99

Daglig leder i BEDRIFT EKSEMPEL.



Mal på melding du selv kan justere:


Hei!

Jeg viser til jobben din på Mittanbud om å sett inn aktuell jobb. Vi i ditt bedriftsnavn er interessert i å hjelpe deg med dette!


Vi har sett inn antall års erfaring fra bransjen og bred kompetanse med lignende jobber. Sett inn aktuell jobb er noe vi gjør ofte, og jeg tror vi kan gjøre en god jobb hos deg. Selv om vi er nye på Mittanbud så har vi flere gode referanser å stille med.


Vi kan gjerne komme på en uforpliktende befaring - når passer det best for deg?


Med vennlig hilsen,

Navn

Din rolle i Ditt bedriftsnavn



3. Prat med kunden der de ønsker å bli kontaktet

Når noen legger ut en jobb så vil de som regel få svar fra flere forskjellige bedrifter, og det er ikke alltid kunden har rukket å lese alle svarene.


Hvis kunden har telefonnummeret sitt tilgjengelig så kan du ringe kunden direkte. Da er kanskje du den første som kunden får pratet med, og du kan deretter avtale en befaring. Dersom de ikke har dette tilgjengelig, ønsker de å bli kontaktet gjennom Mittanbud. Da kan det være lurt å ha varsler på!


Les beskrivelsen på jobben og se hvordan kunden ønsker å bli kontaktet.


Dersom det står: Telefon og på Mittanbud kan du trykke på Kontaktinfo og se telefonnummeret til kunden.


Kontaktinformasjon låses først opp etter du har sendt den første meldingen.



4. Lag en god profilside

Profilsiden din blir sett av mange kunder som mottar svar fra deg og er viktig når kunden skal skille mellom bedrifter, og velge den rette for jobben.


Du har 60% større sjanse for å vinne jobber som ny kunde på Mittanbud dersom profilsiden din er utfylt med riktig info.


Si hva som er unikt med akkurat dere. Skap trygghet for kundene ved å beskrive bedriftens kompetanse og arbeidserfaring. Husk også og legg til sertifiseringer under "Kvalifikasjoner".



Få en kjapp innføring: Se introduksjonsfilmene til Mittanbud

Få en rask forklaring i hvordan Mittanbud fungerer! Med disse introduksjonsfilmene kan du høre mer om viktige deler av Mittanbud. Hver film varer i omtrent ett minutt, og tar for seg nyttig informasjon som kan hjelpe deg godt i gang.


5. Registrer jobben som vunnet

Hver gang du vinner en jobb så er det viktig at du trykker på 'Valgt til jobben' og bekrefter at jobben er utført. Kunder vil ikke kunne legge igjen evalueringer om jobbene ikke er registrert som vunnet.



6. Be om evalueringer

Det er ikke alltid kunden husker å legge igjen en evaluering. For å minne kunden å legge igjen en evaluering kan du trykke på 'Be om evaluering'.


Kunden vil motta en e-post fra Mittanbud om å legge igjen en evaluering.


Ps. E-posten kommer direkte fra Mittanbud, så du trenger ikke være bekymret over at det kan bli oppfattet som masete.

Publisert 25. jan. 2023, 09:06

Oppdatert 09. jan. 2024, 11:01