Evalueringer på Mittanbud

Evalueringer er noe av det viktigste for kundene når de skal velge bedrift. Har bedriften gode evalueringer, er det større sjanse for å vinne jobber. Derfor er det viktig å gjøre en god jobb, og ikke minst, be kunden om å skrive en evaluering når jobben er utført.

Evalueringer på Mittanbud
Startguide

Gode evalueringer er god business

Vi vet at bedrifter med gode evalueringer på Mittanbud har lettere for å få nye kunder. Det er derfor en grunnleggende forutsetning for tjenesten vår at evalueringene er reelle og skrevet av virkelige kunder.

De aller fleste som skal skaffe håndverker leser evalueringene på Mittanbud før de gjør et endelig valg av bedrift.

Alle evalueringer kontrolleres manuelt

Dessverre hender det at bedrifter forsøker å tilegne seg falske evalueringer. Dette ser vi som alvorlig juks ovenfor både forbrukere og konkurrenter, og vi har derfor streng kontroll av evalueringene.

• Kundesenteret vårt sjekker alle evalueringer manuelt før de publiseres.

• Pålitelige, tekniske kontrollsystemer varsler oss automatisk når noe virker unormalt.

Be alltid om evaluering av jobben

Kundene på Mittanbud er opptatt av trygghet og bruker andres evalueringer aktivt når de skal velge håndverker. Gode evalueringer kan altså bety flere spennende oppdrag til din bedrift.

Husk derfor alltid å be kunder du får via Mittanbud om å skrive en evaluering av jobben når den er utført og kunden er fornøyd!

Eksempel på en god evaluering

Regler for evalueringer på Mittanbud

• Kun jobber du får gjennom Mittanbud kan evalueres hos oss. Vi sjekker at evalueringene er skrevet etter faktiske utførte jobber.

• Det er ikke tillatt å legge ut en jobb som allerede er utført, for så å skrive en evaluering.

• Du får beskjed straks en evaluering publiseres på profilsiden din, og har mulighet til å gi et tilsvar. Tilsvaret vil publiseres sammen med evalueringen. Er det derimot et kort svar (for eksempel "Takk") sendes det direkte til kunden, men det blir ikke publisert offentlig.

• Hvis en evaluering baseres på misforståelser eller forhold som løses direkte mellom kunde og bedrift, har kunden mulighet til å endre evalueringen. Du får nytt varsel dersom en evaluering endres.

• Ingen bedrifter har mulighet til å kjøpe seg fri fra negative evalueringer.

• Kunder som evaluerer må stå frem med fullt navn.

• Evalueringer og tilsvar som fremstår som opplagt usaklige, sjikanøse, rasistiske eller som bryter norsk lov vil ikke bli publisert.

Juksemakere kastes ut

Vi har nulltoleranse for juks, og bedrifter som forsøker å tilegne seg falske evalueringer blir kastet ut av tjenesten, uten mulighet for å komme tilbake.

Last ned Mittanbud-appen!

Kundene på Mittanbud verdsetter at bedriftene svarer raskt. Last ned appen vår, så får du jobbene rett inn på mobilen når du er på farta. På denne måten kan du svare kjapt og enkelt!

Last ned appen til iPhone

Publisert 25. jan. 2023, 13:26

Oppdatert 05. feb. 2024, 14:34