Om bedriftene - Skrevet av Claudia Caroline Bajek

Kunder reiser land og strand for Mandal Bilverksted

Ole Tom Heggland er medeier og daglig leder ved Mandal Bilverksted. Et verksted som leverer kvalitet og service ikke bare for mandalittene, men for kunder fra mange av de store byene i området.

– Jeg jobbet som anleggsreparatør i tolv år, før jeg gikk over til bilmekanikk, forteller Ole Tom Heggland. Han er en mann med flerårig erfaring fra bransjen. Da det ble snakk om å starte sitt eget verksted, grep Heggland muligheten. I 2018 åpnet Mandal Bilverksted dørene.

– Både bil og kunder er noe jeg trives veldig godt med. Det beste med jobben min er å gi råd og hjelpe folk med den kunnskapen jeg har, sier Heggland.

– Jeg har fått høre at flere gjerne skulle tatt turen innom, for de har hørt mye bra om oss og tilbudet vårt
Ole Tom Heggland,
Mandal Bilverksted

Leverer service og kvalitet på høyt nivå

Heggland er opptatt av et godt arbeidsmiljø, og har vært med på å lage både kjerneverdier og en visjon som følges av de ansatte i bedriften.

– Vi skal levere kvalitet og service på et så høyt nivå, at både kunder og ansatte blir våre ambassadører. Dette er en visjon vi har skrevet ned, og jobber etter, forteller Heggland.

I tillegg til visjonen, er det tre verdier som skiller seg ut som noe verkstedet jobber for:

  • Tillit
  • Stolthet
  • Dyktighet

Voksende på nett, og på Mittanbud

Mandal Bilverksted har skjønt verdien av å være tilgjengelig på nett. De har i dag en egen side på Mittanbud, hvor det blant annet er mulig å lese evalueringer fra kundene deres. Der skriver kundene blant annet om kjempegod service, og hvor fornøyde de er med verkstedet.

– Vi bruker Mittanbud bevisst, og markedsfører oss gjennom det, sier Heggland. Han er stolt av evalueringene, og sier det er veldig fint å få gode tilbakemeldinger fra kunder.

– Selv om Mandal ikke er så stort, så når vi ut til mange gjennom Mittanbud, fortsetter han.

Se også: Mandal Bilverksteds profil på Mittanbud

Mandal bilverksted er et verksted med lidenskap for bil, med dyktige bilmekanikere

Ikke bare mandalitter på kundelisten

Det er stor etterspørsel etter mekanikere på landsbasis. Hver måned legges det ut omtrent 2000 jobber innen kategorien “bil” på mittanbud, og 2019 har vekst i antall jobber sammenlignet med året før.

Også hos Mandal Bilverksted opplever de vekst. Verkstedet som startet med tre ansatte i 2018 har i dag, et halvannet år senere, totalt ni ansatte på verkstedet for å møte etterspørselen. Kundene kommer ofte langveis fra.

– Det er klart, Mandal er ikke en stor plass. Kundene kommer fra steder som Kristiansand, Lindesnes og Lyngdal, forteller Heggland, som i dag kan skryte av både faste privatkunder, men også en rekke bedriftsavtaler. Det er ingen tvil om at verkstedet har et godt rykte, og er ettertraktet blant kundene.

– Jeg har fått høre at flere gjerne skulle tatt turen innom, for de har hørt mye bra om oss og tilbudet vårt, men at reiseveien dessverre blir for lang, avslutter Heggland fornøyd.

Hvis du leverer bilen hos Mandal Bilverksted møter du mekanikere som jobber for å levere kvalitet og service på høyt nivå