Om bedriftene

– Det handler om å gi noe tilbake til kundene som bruker hundretusener av kroner på deg

Sarpsborg-baserte Mitt Bad har spesialisert seg på totalrenovering av bad. I fjor pusset selskapet opp over 80 bad i Østfold. Nå har kundenes tilbakemeldinger ført Mitt Bad til topps på Mittanbud.

– Vi jobber hele tiden for at kundene skal være fornøyde. At det gir resultater og at kundene gir uttrykk for at de er fornøyde, er veldig hyggelig, sier Kent Karlsen.

Han er faglig leder i Mitt Bad og en av gründerne bak bedriften. Byggmesteren har vært håndverker i snart 10 år og hjulpet hundrevis av østfoldinger med å pusse opp badet.

Navnebytte ble avgjørende

For tre år siden bestemte Byggmesterbedriften seg for å satse helt og fullt på oppussing av bad. Hans daværende selskap Byggmester Kent Karlsen AS hadde på denne tiden allerede stor suksess med nettsiden mittbad.no, som var et brand under Byggmester Kent Karlsen. Dermed var valg av firmanavn enkelt når en ny kurs skulle stakes ut. Mitt Bad AS ble etablert - og resten er historie.

I dag er Mitt Bad AS en av markedslederne på oppussing av bad i Østfold, med 10 ansatte og en omsetning på over 15 millioner kroner.

– Fra starten av har vi hatt et mål om å bli et naturlig valg når folk skal pusse opp bad. Navnet er sånn sett ikke tilfeldig. Det handler om å ha et navn som gjør at du ligger i underbevisstheten til folk når de skal finne en bedrift, sier Karlsen.

Se også: Mitt Bad på Mittanbud

Referanser helt avgjørende for suksessen

Navnet har opplagt fungert, men det er ikke bare navnet som gjør at kundene strømmer til. Gode referanser fra fornøyde kunder har vært avgjørende for suksessen.

– Det som er så fint med å jobbe med oppussing av bad, er at forbrukerne er veldig bevisst på hvilke håndverkere de vil ha og hva de forventer av dem. Vår opplevelse er at folk flest ønsker å bruke håndverkere med et godt rykte og gode referanser.

På Mittanbud har Mitt Bad 4,8 av fem mulige stjerner. En score som baserer seg på kundenes tilbakemldinger. De gode evalueringene har gjort at firmaet har fått merkelappen “top rated” på tjenesten.

– Det er ingenting som er så motiverende som gode tilbakemeldinger. Det å kunne tilfredsstille kunder som i utgangspunktet er skeptiske, er en av de beste følelsene. Vi bruker mye tid på å gjøre kundene fornøyde, og det tror jeg vi får betalt for.

– Det handler jo om å gi noe tilbake til kundene som bruker hundretusener av kroner på deg.

Kundene vil ha hyggelige og dyktige håndverkere

Administrerende direktør i Mittanbud, Håvard Bungum, forteller at det er bedrifter som Mitt Bad AS kundene vil ha.

– Alle vil jo ha en hyggelig og dyktig håndverker når de skal pusse opp. På Mittanbud ser vi at bedrifter som tar kundene på alvor og lytter til dem - i tillegg til å gjøre en god jobb, jevnt over får bedre flere og bedre evalueringer.

Lettere å finne frem til de seriøse bedriftene

Behovet for å enkelt finne frem til de seriøse håndverkerne har økt i takt med at flere utfører store oppussingsprosjekter i hjemmene sine. Formidlingstjenesten Mittanbud opplever økt pågang av nettopp dette. Derfor har de innført en rekke kvalitetssikringer som kan hjelpe kundene med å velge rett bedrift til jobben.

– Top Rated-bedriftene er de aller beste på Mittanbud. Det er de bedriftene som har flest fornøyde kunder, og dermed har høyest score på tjenesten, forteller Håvard Bungum, administrerende direktør i Mittanbud.

– Vi ønsker å løfte frem de bedriftene som fortjener det, og er man Top Rated, tyder det på at man gjør noe riktig, fortsetter Bungum.