Jobben ble utført på Mittanbud
Regnskapsfører til sameie.
Vi er et sameie med seks seksjoner (fire bo-leiligheter, og to næringsleiligheter). Har regnskapsfører fra før, men det er en ganske dyr en, da ca. 1/6 av felleskostnadene våre nå går til regnskap. Vi har ikke så mye ekstra utgifter annet enn de faste (strøm, kommunale avgifter, internett osv), men de gangene vi har noen ekstra utgifter (innkjøp til fellesarealet/vedlikehold osv), så er det greit med en regnskapsfører som vi kan sende kvitteringer på e-post, slik at h*n kan sette det inn i regnskapet, og føre over penger fra felleskontoen til den som har lagt ut for det. Vi har også pleid å ha 1-2 møter i året sammen med regnskapsfører der vi diskuterer budsjett og regnskap, og ser på årsresultatene. Det fungerer greit, men om det ikke er muligheter for det, så tror jeg det skal grå greit uten også. (evt. gjøre det på en annen måte). Slik vi gjør det nå, så bruker vi xledger til å betale regninger der regnskapsfører "styrer" og jeg (styreleder) logger meg inn noen ganger i måneden for å godkjenne betalinger. Som regnskapsfører må du også kunne purre/kreve inn hvis noen av oss ikke har betalt fellesutgiftene. Sånn som det er nå så er folk flinke å betale, men det hender noen glemmer det eller er litt seine med å betale inn.
Denne jobben ble utført på Mittanbud den 27. aug 2020, under kategorien Regnskap i Fredrikstad