– Når du kommer til Dekkmann, skal du tenke kvalitet og god kundeservice

Tradisjonelt er de kjent for å levere kvalitetsdekk. Nå satser Dekkmann på å også levere verkstedtjenester av beste kvalitet. – Det skal alltid være hyggelig å komme til oss.

– Når du kommer til Dekkmann, skal du tenke kvalitet og god kundeservice
Referanser

Fra dekkforhandler til “one stop shop”

– I utgangspunktet er jeg bilmekaniker fra gamle dager av, men nå jobber jeg som Car Service Manager, forteller Tor Ole Hjellum. Han har vært innom flere verksteder i karrieren sin, blant annet hos Tesla. I dag er Hjellum mannen bak utvidelsen av konseptet til Dekkmann, som nå også omfatter bilverkstedtjenester.


– Det viktigste vi gjør vil alltid være dekk, men vi ønsker å gjøre det enklere for kunden ved å ha alt på samme sted. Med en “one stop shop” slipper kunden å reise flere forskjellige steder for å få utført det de har behov for.




Kunden er i dag mer bevisst enn tidligere

Hjellum opplever at kundene i dag er annerledes enn før; både når det gjelder pris og gjennomføring.


– I dag er kundene mer bevisste. De ønsker minst mulig styr, og vil få alt gjort på ett sted, sier han.


– De har også mye større oversikt og vet hva man skal betale før man leverer bilen. Tidligere måtte man bare godta det ene tilbudet man fikk. Hjellum sier at kundene i større grad velger verkstedet de føler seg mest komfortable med. Derfor er Mittanbud et godt verktøy for å vise frem tjenestene Dekkmann har å tilby.


– Dette er ikke venstrehåndsarbeid. Her er man nødt til å å være på for å lykkes! Vi må holde det vi lover, og yte god kundeservice, sier han.




Dekkmann er i vekst - også på Mittanbud

I Dekkmann er det 14 avdelinger som leverer bilverkstedtjenester av totalt 39 egeneide forretninger. I tillegg kommer 20 Franchisetakere og 19 Servicepartnerne.


– Etterhvert som vi får bedre kompetanse for bilverksteder innad i Dekkmann, vil vi øke antall verksteder som er koblet til Mittanbud, forteller Hjellum.

Dette åpnet faktisk en ny verden for oss! Vi har fått konseptet til å fungere på plasser jeg tenkte det egentlig ikke ville gå.

Han er fornøyd med utviklingen så langt. I dag har Dekkmann 13 verksteder på Mittanbud, alle med fornøyde kunder og høy snittvurdering.



Mittanbud er et godt planleggingsverktøy

På ett punkt er kundene på Mittanbud likevel litt annerledes; de har ikke hastverk med å få utført jobbene. Dette kommer verkstedene til gode, ved at de får fylt hull i avtalebøkene.


– Vi vet når jobbene kommer og vi legger det inn slik at det passer i kalenderen vår.


– Vi bruker Mittanbud daglig og er raske til å svare på jobbene vi vil ta. Det er viktig for oss å treffe på pris og derfor snakker vi alltid med kunden om problemene før vi gir dem et tilbud, avslutter Hjellum, og understreker at hans syns samarbeidet med Mittanbud har lykkes.




Publisert 26. jan. 2023, 07:26

Oppdatert 09. jan. 2024, 11:01