Slik brukte Severin Mittanbud for å bygge opp bedriften

Mittanbud var et viktig verktøy da rørlegger Severin Poppe Midteide realiserte drømmen om å starte et eget firma. Uten faste kunder bygde den unge rørleggeren på kort tid opp en egen kundekrets via tjenesten. I dag bruker han Mittanbud til å fylle på med jobber ved behov.

Slik brukte Severin Mittanbud for å bygge opp bedriften
Referanser

Mittanbud gir stor verdi for en oppstartsbedrift

Severin Poppe Midteide er en ung og aktiv rørlegger fra Jar i Bærum. Han startet Grønne VVS i 2018, og det tok ikke lang tid før de gode evalueringene begynte å rulle inn på Mittanbud.

– Som oppstartsbedrift ser jeg en stor verdi i å bruke Mittanbud. Det gir deg et slags sikkerhetsnett i hverdagen, samtidig som du får muligheten til å fylle på med jobber når du trenger det, sier Severin Poppe Midteide.


Portrett av Severin Poppe Midteide. Foto

Severin Poppe Midteide startet Grønne VVS i 2018, og har hatt god nytte av Mittanbud.


Siden oppstarten i 2018 har Grønne VVS blitt topprangert på Mittanbud, med kun femstjerners evalueringer.

– Det er utrolig viktig for meg å alltid gjøre en god jobb. Både for meg selv og egen integritet, og ikke minst for kundene mine. De skal være trygg på at jobben er gjort ordentlig og ønske å bruke Grønne VVS igjen, sier Midteide.


Mener evalueringer er bra for bransjen

Midteide mener evalueringer sørger for at han er skjerpet på jobb og får det beste ut av han hver dag. Han forstår ikke hvorfor flere i bransjen er skeptisk til det å bli evaluert.

For meg er det å bli evaluert bare positivt. Det blir gjennomsiktig og «the winner takes it all». Er du god på kundeservice og kvalitet så får du også gode tilbakemeldinger.

Fronter rørleggerfaget på TikTok

Midteide har blitt en kjent skikkelse i rørleggerbransjen. Han er programleder i podkasten “Bare Rør med Eli & Poppe”, og har en stor følgerskare på sosiale medier. Et stort smil og god kundeservice har også ført Severin til finalen i kåringen Norges Hyggeligste Håndverker.


Rørlegger jobber med rørene under vasken. Foto.

Under navnet @severin_suveren1 legger han daglig ut små videosnutter om rørleggerfaget til over 50 000 følgere på TikTok. Målet er å vise frem jobben som han elsker, i tillegg til å få flere unge til å velge rørleggerfaget.

– Jeg er veldig interessert i digitale medier og kommunikasjon, og synes det er både gøy og givende å formidle faget til andre. Også er det jo god reklame for Grønne VVS, avslutter Midteide.


Publisert 24. jan. 2023, 14:03

Oppdatert 09. jan. 2024, 11:01