Avanserte funksjoner på Min Bedrift

Standardsvar

Med profilside på Mittanbud, får du muligheten til å opprette standardsvar. I denne artikkelen kan du lese om hva det er, og hvordan du gjør det.

Et standardsvar er en meldingsfunksjon der du kan skrive og lagre svar til kundene dine. Om det for eksempel er en type jobb som ofte dukker opp, og som du svarer på igjen og igjen, vil det være lurt med et standardsvar.

Før du begynner å skrive standardsvar, er det likevel en veldig viktig ting du bør huske på - nemlig at du må tilpasse standardsvarene til hver unike kunde. Tenk på at en jobb aldri er standard.

Når skal jeg bruke standardsvar?

Hvis det er en jobb som stadig vekk dukker opp kan det være lurt med standardsvar. Dette varierer fra bransje til bransje, men ofte er det enkelte jobber som går igjen. Disse kan du dermed spare tid på, ved å ha størsteparten av svaret klart som en mal.

Som eksempel kan du tenke deg at en helrenoveringsjobb av en leilighet vil kreve et vesentlig mer detaljert svar, enn en forespørsel på å få bygget en platting eller ta et oljeskifte på bilen.

Når du skal sette deg ned og lage standarsvar, bør du altså tenke over hvilke jobber det kan være fordelaktig å ha det for. Merk deg hvilke jobber du har svart ofte på, og ta utgangspunkt i din egen jobbhistorikk.

Hva bør standardsvar inneholde?

Vi anbefaler at du leser gjennom denne artikkelen (hyperlink) om hvordan du best kan vinne jobber, for å få hjelp til hvordan du skriver svar. Her finner du gode tips og råd som hjelper deg når du skal skrive et svar.

Selv om det er et standardsvar, bør det være unikt for hver kunde. Les derfor svaret nøye, og tilpass malen til detaljer som kunden kommer med.

Hvordan lager jeg standardsvar?

Standardsvar er en tjeneste du får dersom du velger å skaffe deg profilside på Mittanbud. Profilside kan du lese mer om her.

Dersom du har profilside, finner du standardsvarfunksjonen i meldinger. Slik ser det ut:

Når du er inne i en melding, vil du finne standardsvar i en fane under feltet der du skriver meldinger (markert med tallet 1).

Når du trykker på denne, dukker det opp et vindu der du har muligheten til å velge et standardsvar, om du allerede har laget det, eller du kan klikke deg videre for å opprette et nytt (markert med tallet 2). Da kommer det tredje vinduet opp (merkert med tallet 3), og her kan du navngi standardsvaret, samt skrive det du ønsker at det skal inneholde.

Fortsett å lese om

Avanserte funksjoner på Min Bedrift