Om Mittanbud

Kvalitetsarbeid i Mittanbud

Evalueringene på Mittanbud er noe av det viktigste ved tjenesten vår. Her finner du informasjon om hvordan de fungerer og hvordan vi kvalitetssikrer dem.

Evalueringer

Vi er svært opptatt av at de som har brukt bedrifter gjennom tjenesten skal evaluere bedriftenes innsats etter utført jobb. Den som har evaluert en bedrift er en person som har fått utført et oppdrag gjennom tjenesten, fra den aktuelle bedriften.

Hvem kan evaluere?

Det er kun personer som har lagt ut jobb på Mittanbud.no som kan evaluere bedrifter. Deretter må bedriften ha svart på oppdraget, opprettet kontakt med kunden gjennom tjenesten og det må være inngått en avtale. Dette gjør vi for å være sikre på at evalueringene er ekte. Vi leser også gjennom alle evalueringer manuelt før de publiseres og vi har mange automatiske filtre som varsler oss dersom noe ikke virker riktig. De bedriftene som har prøvd å jukse har blitt utestengt fra tjenesten.

Bedrifter kan ikke endre evalueringer

Det er ikke mulig for bedriftene å endre eller få slettet evalueringer. Vi krever også at alle evalueringer blir gjort med fullt navn. Det gjør at du også kan sjekke opp evalueringene til en bedrift.

Bedriftene har mulighet til å svare på evalueringen

Bedriftene kan svare på evalueringer. Dette svaret publiseres under evalueringen. Dette for å sikre at begge parter får uttale seg. Det er også en grunn til at alle evalueringer gjøres med fullt navn, fordi det er vanskelig å gi et tilsvar når den som evaluerer er anonym.

Effekten av evalueringer

Gode evalueringer øker muligheten for å få flere jobber. Sjansen for at din bedrift blir valgt øker med gode evalueringer, og din bedrift kommer høyere opp i resultatlisten når forbruker gjør søk.

Samarbeidspartnere

Godkjenningsordninger

Godkjenninger vises som et merke på profilsiden til bedriftene. Bedriftene har enten gjennomgått kurs, og/eller faglig/økonomisk kvalifiseringer for å få lov til å bruke disse merkene.

Mittanbud samarbeider med alle relevante godkjenningsordninger for bedrifter. Bedrifter kan ikke bestemme disse merkene selv. Mittanbud mottar gjevnlig lister fra enheter som utsteder godkjenninger, som vi deretter kobler mot vårt bedriftsregister. Dette innebærer at f.eks. mestermerket vises på profilen til en bedrift som er registrert hos Mesterbrev. Oppdatering foregår så ofte som våre samarbeidspartnere ønsker.

Nedenfor er noen av de godkjnningsordninger Mittanbud samarbeider med

Medlemskap og Foreninger

Medlemskap kan også vises på profilsiden til bedrifter. Dette er foreninger og ordninger som bedriftene er medlem av. Mittanbud mottar lister fra foreningene, som vi deretter kobler mot vårt bedriftsregister.

Foreninger Mittanbud samarbeider med

Kjeder og fordelsprogrammer

De bedriftene som er medlem av en kommersiell kjede eller fordelsprogram har mulighet til å vise frem kjedelogo/beskrivelse på bedriftens profilside, så lenge kjeden/fordelsprogrammet har en avtale med Mittanbud. Liste over kjeder/fordelsprogrammer Mittanbud samarbeider med:

  • Optimera
  • Brødrene Dahl (VVS Fagmann)
  • Rørkjøp
  • Bademiljø
  • El-Proffen
  • Norgeseliten
  • Bygdeservice

Registrering av nye bedriftskunder

Ingen bedrifter får tilgang til å svare på oppdrag uten at alle fem punktene er sjekket og godkjent.

Kontakt: Bedriften tar kontakt på telefon (22 00 09 30, hverdager 08-22/ helg 19-22), per epost til info@mittanbud.no, eller gjennom Mittanbud.no.

Brønnøysundregisteret: Vi sjekker alle bedrifter om de er registrert i brønnøysundregisteret. Dette er obligatorisk.

Svartelistet: Mittanbud er meget strenge og har utestengt over 2 200 bedrifter fra tjenesten på permanent basis. Vi sjekker om bedriften er registrert i Mittanbud sin «blacklist».

Bedrifter som jukser vil bli svartelistet Forseelser kan for eksempel være juks med omtaler, svart arbeid, svak betalingshistorikk osv. Bedriften ligger på svartelista for alltid, men mindre det er mindre forseelser som bedriften kan dokumentere er rettet opp.

Tilbud og kontrakt: Bedriften får deretter en telefonsamtale, tilbud og avtalevilkår fra Mittanbud, og når dette bekreftes av bedriften etableres kundeforholdet.

Betaling: Kunden får tilgang til tjenesten når denne er forhåndsbetalt i sin helhet, eller betalingskort er registrert og godkjent. Ved uteblivelse av betaling stenges tjenesten midlertidig til betaling er utført.

Fornyelse og oppsigelse

Som de fleste abonnementstjenester i Norge er også Mittanbud sine avtaler løpende. Dette betyr at avtalen løper til de sies opp av kunden. Dette er for å sikre kundene en god tjeneste og sikre at abonnementene ikke slutter å virke. I og med at langt flere abonnenter ønsker å fortsette enn avslutte, er det naturlig å automatisk fornye abonnementene.

Alle oppsigelser må sendes skriftlig. Standard oppsigelsestid, etter den første abonnementsperioden, er tre måneder fra den første i påfølgende måned. Kunden betaler og har full tilgang til tjenesten i oppsigelsestiden.