Fra konkurstruet til topprangert på Mittanbud

Nordlys VVS er en svært populær bedrift hos Oslo-folk som skal pusse opp badet. Nå er bedriften topprangert på Mittanbud. – Vi setter alltid kundene først og møter kundene med et smil om munnen, sier daglig leder.

Fra konkurstruet til topprangert på Mittanbud
Referanser

Nordlys VVS er inne i sin andre periode på Mittanbud. I 2014 ble oppholdet kortvarig og uten suksess, men da selskapet var på randen til konkurs i 2017, ga de tjenesten et nytt forsøk. Det har de ikke angret på. Nedgang er snudd til oppgang. Nå peker alle piler oppover.


– Vi fikk seriøse kunder, og har mer eller mindre ikke hatt en dårlig opplevelse siden den gang, forteller Sabedin Sadiki, som er daglig leder og eier av Nordlys VVS.


Siden "tilbakekomsten" på Mittanbud har bedriften vokst fra 1 til 7 ansatte og blitt en av Mittanbuds topprangerte bedrifter. Men hva skyldes den plutselige suksessen?





– Vi behandler kundene våre som venner

Sabedin mener at de ansattes fagkompetanse og arbeidsmoral har vært viktig. Likevel tror han hovedkilden til suksessen først og fremst stammer fra måten han og de ansatte behandler kundene på.


– Vi behandler kundene som om de skulle vært venner av oss. Det setter de pris på. Kunden vil at badet skal bli best mulig, og det ønsker vi også. Personlig prøver jeg alltid å plassere meg selv i kundens situasjon, og gjøre det jeg selv hadde forventet av en bedrift som skulle renovert badet mitt, forteller han.


Jeg tilbyr alltid kundene det lille ekstra, og bruker gjerne litt ekstra tid med dem for at de skal bli trygge på oss.


– Vi fokuserer først og fremst på kvalitet i arbeidet vårt

Utenom den personlige relasjonen til kundene har Sabedin også høye kvalitetskrav til seg selv og de ansatte.


Han er genuint opptatt av at alle parter skal bli fornøyde, og nettopp derfor bruker han mye tid på forberedelser i forkant og god dialog med kundene underveis. Uansett hvor stor eller liten jobben måtte være.


– Jeg tilbyr alltid kundene det lille ekstra og bruker gjerne litt ekstra tid med dem for at de skal bli trygge på oss. Samtidig hjelper kommunikasjonen med kunden oss til å få en bedre forståelse av oppdraget og bli trygge på jobben vi skal utføre.


– Jeg tror det at vi hele tiden har dialog med kundene er en av grunnen til at det nesten aldri går galt heller.


– Ærlighet er den viktigste egenskapen jeg ser etter i mine ansatte

Med medvinden til Nordlys VVS er Sabedin avhengig av dyktige folk rundt seg. Han forteller at han er veldig bevisst på hvilke egenskaper han ser etter når han skal ansette nye medarbeidere.


– Jeg ser først og fremst etter ærlighet, og deretter punktlighet, forteller han.


Selv om han har et stort fokus på kvalitet er Sabedin klar over at ingen er perfekte og at alle gjør feil. Nettopp derfor er personlige kvaliteter så viktig for han.


– Vi er mennesker, ting kan skje og alle vil være uheldig før eller siden. Det som er viktig da er hvorvidt man retter opp feilen og ikke gjør den samme flere ganger, forteller han.



Publisert 23. jan. 2023, 14:56

Oppdatert 09. jan. 2024, 11:01