Startguide Mittanbud

Slik fungerer Min Bedrift

Min Bedrift er ditt arbeidsverktøy på Mittanbud. Her finner du alle jobbene som er tilgjengelige, alle meldinger du har fått fra kunder og oppsett av din Profilside på Mittanbud.

For å lykkes på Mittanbud er det viktig at du forstår hvordan tjenesten fungerer. Derfor anbefaler vi sterkt at du bruker 10 minutter på å lese gjennom denne veiledningen som tar for seg de viktigste delene av Min Bedrift. Vi har også laget enkle instruksjonsvideoer som forklarer mye av funksjonaliteten.

Toppmenyen/navigasjon

Toppmenyen eller navigasjonslinjen i toppen (i bunn på mobilappen) er viktig fordi den inneholder alt du kan gjøre på Min Bedrift.

Jobber er inngangen til jobblisten og her finner du alle jobbene du ikke har svart på ennå.

Meldinger er alle samtalene du har gående med kunder. Når du svarer på en ny jobb så opprettes det også en ny melding.

Klipp viser antall klipp du har igjen denne måneden. Du bruker klipp ved å svare på jobber. Klipp nullstilles hver måned til ditt opprinnelige antall.

Bjellen er varslinger og aktivitet på din profil. Når en kunde besøker profilen din vil det komme en ny varsling. Det samme hvis du får en ny melding eller evaluering.

Firmanavnet/tannhjulet tar deg til din profil og innstillinger. Her kan du se kvitteringer, endre hvilke jobber som vises i jobblisten, redigere profilsiden og kontakte kundeservice

Jobber

Jobblisten

Det første du møter på Min Bedrift er oversikt over jobbene som er tilgjengelig for deg. Disse baseres på hvilke tjenester du har valgt og hvilke områder du har valgt jobber innenfor. Alle jobbene her er aktive jobber hvor kundene ønsker svar. Om en jobb er avsluttet eller om kunden har valgt en bedrift til å utføre jobben så vises den ikke lenger i listen.

Dette er jobblisten på Min Bedrift. Bruker du mobiltelefon ser du versjonen til høyre.

Venstremenyen/toppmenyen

Venstremenyen på datamaskin eller topplinjen om du bruker mobil er viktig for deg som bedrift. Denne er oppdelt i forskjellige grupperinger for forskjellige type jobber. Trykk på de ulike inngangene under bildet for beskrivelse av hvilke jobber som ligger under hver inngang.

Det er enklere å finne riktige jobber for deg om du bruker filteret. På mobil trykker du på "Nye jobber" for å åpne menyen.

Her ser du alle nye jobber som er tilgjengelige for deg. Om en jobb har tynnere overskrift og ser grå ut så betyr du at du har sett på jobben tidligere.

Dersom en jobb har vært ute noen dager uten at kunden er fornøyd med antall eller kvaliteten på svarene han har fått så får en jobb markeringen "Ønsker flere svar". Dette er jobber hvor sjansen for å vinne jobben kan være stor om du gir et godt svar til kunden.

Dette er jobber som ingen eller få bedrifter har svart på og som har ligget tilgjengelig minst en dag. Grunnen til at de kalles gratisjobber er ikke fordi du må utføre jobben gratis, men fordi det ikke koster deg et klipp å svare på jobben.

Her finner du alle jobbene du har svart på. Med en gang du svarer på en jobb fra en av de andre listene flyttes jobben automatisk hit slik at du får en enkel oversikt over jobbene som er besvart. Her vil du også se med en "tag" om jobben er avsluttet/vunnet av en annen bedrift eller om bedriften har valgt deg til å utføre jobben.

Hvis du holder musepekeren over en jobb på datamaskin eller sveiper en jobb til venstre på mobil så vil du få opp en søppelbøtte. Trykker du denne søppelbøtten vil jobben slettes fra den aktuelle listen og legge seg her. Dette er nyttig hvis du liker å ha en ryddig oversikt over nye jobber. Dette blir det samme som å slette eposter fra en innboks.

Avhengig av ditt abonnement og innstillinger så vil du enten finne valget Mapper eller Favoritt i venstremenyen. Dette er jobber du ønsker å følge ekstra godt med på. Kanskje du bruker det til å markere jobber du har tilbud ut på eller jobber hvor du har blitt valgt av en bedrift. For å legge en jobb i mappe eller som favoritt så gjør du dette på datamaskin ved å holde musepekeren over jobben og velge flagg/mappe, mens på mobil sveiper du jobben til venstre for å få opp valget. Du kan også gjøre dette direkte fra jobbvisningen.

Jobbvisning

Når du trykker på en jobb får du opp jobbvisningen. Her finner du all informasjon om jobben. På toppen ser du jobbtittel og på hvilket postnummer jobben skal utføres. Du ser også hvor mange andre bedrifter som har svart på jobben. Er det flere enn fem bedrifter som har svart vil det stå 5+. Husk at kundene er mer opptatt av kvaliteten på svarene enn hvor mange som har svart på jobben. Det er derfor viktig at du setter deg godt inn i hva kundene ber om i jobbeskrivelsen. Er det noe som er uavklart så kan du spørre om dette i svaret til kunden. Se også om kunden har lagt med bilder som beskriver jobben ytterligere.

Kontaktinformasjon finner du som en egen fane på toppen av kortet. Navn, adresse og telefonnummer til kunden blir først tilgjengelig etter du har svart på jobben. For å svare på jobben trykker du i svarfeltet nederst og skriver inn ditt svar. Husk at svaret du skriver avgjør førsteinntrykket kunden får av deg. Se derfor tips om hvordan du skriver gode svar. Send svaret ved å trykke på den blå knappen. Etter at du har svart på jobben vil det opprettes en ny melding under meldinger.

Jobbvisningen gir deg all informasjon du trenger for å svare på jobben.

Meldinger

På toppen av siden vil du se et rødt varsel hver gang du får nye meldinger. Du vil også få varsling på epost. Når du trykker deg inn på "Meldinger", får du opp en liste med alle jobbene du har svart på. Her vil uleste meldinger være markert i fet og nyeste meldinger vil alltid være øverst i listen. Trykker du på en melding vil du gå til samtalen.

Når du kommer til samtalen kan du svare kunden direkte fra meldingsfeltet nederst på skjermen. Er du usikker på hvilken jobb det gjelder eller ønsker å finne kontaktinformasjonen til kunden kan du trykke jobbtittelen i toppen eller "vis jobben".

Du vil også få en tydelig markering om en jobb er avsluttet eller om kunden har valgt deg til å utføre jobben. På denne måten er det lettere å se hvilke jobber du ikke trenger å følge opp mer og hvilke jobber du må følge opp kunden på.

Leter du etter en spesifikk jobb eller har fått en telefon fra en kunde så kan du bruke søkefeltet. Her kan du søke etter telefonnummer, navn på kunde, adresse eller ord i jobben.

Meldinger viser alle jobbene du har svart på og samtaler du har gående med kunder.

Er det noe mer du lurer på, gjerne ring eller send oss en melding.

Kontakt
Telefon: 22 00 09 30
E-post: info@mittanbud.no

Åpningstider
Mandag - fredag: 08:00 - 22:00
Lørdag og søndag: 19:00 - 22:00

Fortsett å lese om

Startguide Mittanbud